شهر تبریز، پایتخت تاریخی ایران
نوشته شده توسط : gheirati

یکی از شهر هایی که عنوان پایتخت تاریخی ایران را از آن خود کرده است، شهر تبریز می باشد. این شهر تاریخی که در شمال غرب ایران جای گرفته است، بزرگ ترین شهردراستان آذربایجان شرقی می باشد. این شهر نیز دارای جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی بسیاری می باشد که بازدید از آن ها می تواند یکی از بهترین خاطره ها را برای گردشگران رقم بزند.

در این قسمت به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری فوق العاده شهر تبریز می پردازیم. با وبلاگ های هتل همراه باشید:

بازار بزرگ تبریز

اگر به شهر تبریز سفر کردید بازدید از بازار بزرگ این شهر را در برنامه خود قرار دهید. این بازار نیز یکی از زیبا ترین و برجسته ترین نقاطی می باشد که با مساحت یک کیلومتر در این شهر قرار گرفته است. در این بازار نیز حجره ها، تیمچه ها و سراهای زیادی وجود دارد. همچنین هر قسمت موجود در این بازار به یک کسب و کاری اختصاص داده شده است. یکی از این بازار ها که بسیار پرطرفدار و پر رونق می باشد بازار فرش می باشد. از دیگر کسب و کار های موجود در این بازار می توان به بازار بلور فروشان، کفش دوزان و... اشاره کرد.

مسجد کبود یا مسجد جهانشاه

این مسجد نیز یکی از مسجد های دوران قراقویونلوها می باشد که مربوط به قرن نهم هجری می باشد. در گذشته های دور افرادی این مسجد را با نام مسجد سنی یا مسجدی که شیعیان هیچ گونه تمایلی به استفاده از آن ندارند، می شناختند. بنای این مسجد در سال 1393 هجری قمری در اثر زلزله آسیب بسیار جدی دید و باعث شد که تنها ایوان و ورودی اصلی آن نسبت به دیگر قسمت ها آسیب کمتری ببینند. در درون مسجد کبود کاشی هایی وجود دارد که با طرح های آبی نقاشی شده اند و نام آن هم برگرفته از این نقش و نگار ها می باشد.

موزه آذربایجان، محل تماشای آثار باستانی تبریز

در شهر تبریز موزه های زیادی وجود دارد. یکی از مهمترین موزه هایی که در این شهر وجود دارد، موزه آذربایجان می باشد که بسیار دیدنی می باشد. همچنین این موزه عنوان مهمترین موزه موجود در کشور را به دلیل وجود آثار زیبا و مهمی که از پیشینه و تمدن باستانی دارد، را به خود اختصاص داده است.

از دیگر ویژگی های این موزه می توان به قدمت زیاد آن اشاره کرد که باعث شده است، این موزه باشکوه دومین موزه باستان شناسی کشور بعد از موزه ملی ایران است. این موزه نیز دارای آثار بسیار زیاد و منحصر به فردی می باشد که از دوران بسیار کهن و تاریخی ایران به جا مانده است که همواره می توان از این موزه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهر تبریز نام برد.

مقبره الشعرا

این مقبره مربوط به قرن هشتم هجری می باشد. بنای این مقبره با گذر زمان و برخی از بلایای طبیعی آسیب بسیار جدی دیده و تا سال 1350 نیز به طور کامل متروکه شده بود. در سال 1350 در این مقبره مسابقه ای جهت طراحی این مقبره برگذار شد که فردی به نام غلامرضا فرزان مهر برنده این مسابقه شد. این گورستان محل دفن بیش از 400 فرد نامی و شاعر که در هشتصد سال پیش وجود داشته اند، می باشد که از مشهور ترین آن ها می توان به حکیم اسدی طوسی و سید محمد حسین شهریار اشاره کرد.

پارک ایل گلی

از زیباترین جاذبه های گردشگری که در فاصله 7 کیلومترتا مرکز شهر تبریز وجود دارد و می توان در هر ساعت از شبانه روز از آن بازدید کرد پارک ایل گلی می باشد. این پارک دارای قدمتی از زمان آق قویونلوها می باشد که در دوران صفوی این پارک نیز گسترش یافت. همچنین پارک ایل گلی دارای دریاچه ای با عمق 12 متری می باشد که می توان در کنار آن به قایقرانی نیز پرداخت.

کلیسای استفانوس مقدس، مکان تاریخی تبریز

این کلیسا عنوان دار اولین کلیسای جامع جهان مسیحیت و متعلق به ارمنی ها می باشد. مسافران و گردشگران خارجی می توانند همه روزه به غیر از روزی که مراسم ارمنیان در آن برگزار می شود، از این کلیسا بازدید کنند. این کلیسا در 17 کیلومتری شهر جلفا کنار رود ارس قرار گرفته است. کلیسای استقانوس یکی از جاذبه های گردشگری معروف تبریز در بین مردم است.

پارک کوهستانی عون بن علی

این منظره بی نظیر یکی از جاذبه های گردشگری فوق العاده زیبای شهر تبریز می باشد که این امکان را به وجود آورده تا گردشگران با هر نوع وسیله ای به آن دسترسی پیدا کنند. در زمان سفر به این پارک به دلیل هوای سرد حتما لباس مناسبی را به همراه خود ببرید.    





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری تبریز , استان ـذربایجان شرقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: